Stichting Atlantikwallmuseum Scheveningen ontvangt Eerste Nederlandse Buitenschool

11 juli 2022

Vandaag bracht juf Wilke met 25 super enthousiaste groep 6 leerlingen een bezoek aan ons bunkercomplex aan de Badhuisweg. Het was voor de leerlingen van de Eerste Nederlandse Buitenschool uit Den Haag de afsluiting van een project over de Tweede Wereldoorlog. Voor mij als vrijwilliger bij de Stichting Atlantikwallmuseum Scheveningen vormen dit soort schoolbezoeken altijd een hoogtepunt van een seizoen van rondleidingen. Enthousiaste en betrokken kinderen, die veel vragen stellen en je soms verbazen en verrassen met hun eigen logica en opvattingen. Zo’n rondleiding is ook voor mij als gids weer heel leerzaam.

We vinden het als Stichting van belang om kinderen van alle leeftijden te vertellen over de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog maar ook over het belang van recht en vrede in onze huidige samenleving. Alleen door over de geschiedenis te blijven vertellen aan nieuwe generaties kunnen zo ook lessen uit het verleden aan deze generaties worden doorgegeven. Want de verschrikkingen van 1940-1945 willen we nooit meer meemaken.

We zoeken als Stichting altijd vrijwilligers: voor het geven van rondleidingen maar ook voor het restaureren en onderhouden van één van de vele bunkercomplexen in Den Haag. Als je geïnteresseerd bent, stuur een mailtje aan info@atlantikwallmuseum.nl.
Nog tot eind oktober zijn we elke zondag geopend aan de Badhuisweg. Wandel met behulp van een audiotour rond door ons historische complex: het voormalige hoofdkwartier van de Stutzpunktgruppe Scheveningen-Clingendael. Meer info via onze site atlantikwallmuseum.nl

#stichtingatlantikwallmuseumscheveningen #atlantikwall #badhuisweg #scheveningen #vrijwilligerswerk #denhaag #tweedewereldoorlog #bunker #eerstenederlandsebuitenschool