Haagse rappers bezoeken Stichting Atlantikwallmuseum Den Haag.

5 april 2024

Tijdens het Bevrijdingsfestival Den Haag wordt op het Sena Performers Stage op 5 mei elk jaar een showcase gehouden met nieuwe talentvolle rappers van het Haags Hiphop Centrum (H3C). Vrijdagavond 5 april waren 5 van deze rappers, die dit jaar een optreden gaan verzorgen op het Bevrijdingsfestival, te gast bij de Stichting Atlantikwallmuseum Den Haag. Joe Last, Lovee Kayee, D. Chesron, Benji en DJ Niek gingen onder begeleiding van gidsen Peter en Dalia op ontdekkingstour in het bunkercomplex Kijkduin. Het bezoek vormde voor de rappers een belangrijk onderdeel van hun voorbereiding voor hun optreden op 5 mei.

5 mei vieren we in Nederland het einde van Tweede Wereldoorlog en de daarmee herwonnen vrijheid. Een rondleiding door de bunkers van Kijkduin maakt het verleden tastbaar en helpt te begrijpen waarom een dag als 5 mei zo belangrijk is.

In de maanden juli tot en met oktober is het bunkercomplex Kijkduin elke eerste zondag van de maand opengesteld voor publiek. De kaartverkoop hiervoor start binnenkort.

schenking

(Groepsfoto: van links naar rechts: Peter, Dalia, D. Chesron, Lovee Kayee, Benji, DJ Niek, Joe Last)