Schoolbezoek Atlantikwallmuseum Den Haag

14 augstus 2023

Vlak voor het einde van het schooljaar 2022/23 kreeg de stichting Atlantikwallmuseum Den Haag 40 leerlingen en hun leerkrachten van de Inspecteur S. de Vriesschool uit Kijkduin op bezoek. De leerlingen van de Inspecteur de Vriesschool hebben samen met de gidsen het spannende gangenstelsel in Kijkduin verkend. Ondertussen werd de leerlingen het één en ander verteld over de Tweede Wereldoorlog. En natuurlijk mochten ze allerlei vragen stellen aan de gidsen. Enthousiast verlieten alle leerlingen (en gidsen) het museum.

Stichting Atlantikwallmuseum Den Haag ontvangt graag scholen op zowel de locatie Badhuisweg als de locatie Kijkduin. De stichting vindt het uitermate belangrijk om het verhaal van de Tweede Wereldoorlog over te brengen aan nieuwe generaties. Als u met uw school ook een bezoek wilt brengen aan ons museum neem dan voor de mogelijkheden contact met ons op via info@atlantikwallmuseum.nl

Ook zoeken wij gidsen die rondleidingen voor schoolkinderen willen verzorgen. Neem gerust contact met ons op via info@atlantikwallmuseum.nl of spreek één van onze vrijwilligers aan tijdens de reguliere opening van onze musea.

Audiogids

hoogendoorn-bouw.png