Sfeerimpressie Monumentendag 2018

12 september 2018

Met rijen tot halverwege in de duinen, overtrof Monumentendag 2018 alle verwachtingen. De bezoekers waren enthousiast en geïnteresseerd. Dat bleek ook al in de aanloop naar de Monumentendag toe. Het AD noemde ons op als een van de monumenten die je niet mocht missen en de Scheveningsche Courant schreef over onze unieke bevrijdingszegel actie. Over dat laatste is het leuk te vermelden dat de we geen zegel hebben overgehouden!

Impressie

Met het internationale thema “In Europa” lag dit jaar het accent op alles wat ons op het continent cultureel aan elkaar bindt. Een goed moment om stil te staan bij de de bunkers van de Atlantikwall, de restanten van een van de grootste bouwprojecten uit de Europese geschiedenis. Monumenten zijn immers zichtbare getuigen van het verleden. Ze laten de continuïteit, maar ook de complexiteit van de geschiedenis zien.

Impressie

Volgend jaar vinden de Open Monumentendagen plaats op 7 en 8 september met een nieuw thema. Dan doet het museum weer mee. Zolang hoef je gelukkig niet te wachten. De WN 318 is tot oktober elke zondag open voor publiek. Wie het gangenstelsel van de WN 67 wil bezoeken moet snel zijn. Die is alleen nog de eerste zondag van oktober open. Na de winterstop gaan de deuren van het museum in maart 2019 weer open.

Impressie

Hartelijk dank aan schrijfster en columniste Kim Heijdenrijk voor de schitterende foto’s van de WN 67 die zij tijdens haar bezoek aan Monumentendag maakte en wij mogen publiceren.

Sfeerimpressie Monumentendag 2018