Van SAMS naar AMDH

4 april 2023

Vanaf aanstaande zondag 2 april begint het seizoen 2023 voor het museum. Afgelopen periode is er door het team hard gewerkt aan onderhoud en ontwikkeling van de locaties zoals de aanleg van WiFi op locatie Kijkduin om zo gebruik te kunnen maken van de audiotour.

Een van de veranderingen is de naam van ons museum. Atlantikwall Museum Scheveningen wordt Atlantikwall Museum Den Haag! De reden hiervoor leest u in onderstaand bericht van het bestuur:

Van SAMS naar AMDH

De Stichting Atlantikwall Museum Scheveningen bestaat meer dan 15 jaar en heeft in deze jaren een flinke ontwikkeling doorgemaakt. We bieden inmiddels een grote diversiteit in bunkerstelsels en museale collectie aan, waarbij de professionaliteit van onze 40 vrijwilligers en de door hen te verlenen service hoog in ons vaandel staat. De genoemde ontwikkeling heeft ook een toename en diversiteit van het bezoek gegenereerd. Inmiddels hebben wij zo'n 100.000 bezoekers verhalen kunnen vertellen over de verschrikkingen van oorlogvoering, de impact op de burgers en welke dilemma’s hierin een rol kunnen spelen.

Deze professionaliteit en serviceverlening willen we verder doorzetten, met behoud van onze persoonlijke benadering. Studio Louter heeft ons geadviseerd in de richting bepaling voor de volgende stap. Een onderdeel hierin is de aanpassing naar onze nieuwe naam: Atlantikwall Museum Den Haag.

Met ingang van het nieuwe seizoen, 2 april 2023, zullen wij als zodanig herkenbaar en bereikbaar zijn.

Namens het bestuur Atlantikwall Museum Den Haag

Naast onze naamsverandering gaan we ook 2 maal per jaar een nieuwsbrief uitbrengen. In deze nieuwsbrief leest u alle ins en outs van de lopende projecten.

Vanaf aanstaande zondag 2 april zijn de locatie Badhuisweg en de locatie Kijkduin geopend van 10:00 tot 16:00 uur. U kunt vooraf reserveren via onze website www.atlantikwallmuseum.nl

Audiotour